Svaté dny

30. červenec 2016 | 11.49 |

Dovolené na Základně předcházelo dlouhé těšení, pečlivé plánování a důkladné přípravy. Nejzásadnějším počinem bylo zakoupení houpací sítě. Hned jsem ji vyzkoušela doma na zahradě i shledala, že je to skvělá věc, přesně tak skvělá, jak si ji pamatuji ze svého dětství. Abych se o dovolené vyhnula vaření, objednala jsem si spoustu dobrého jídla z www.hotovky.cz/.

Testování sítě
(nebo je to hamaka?)

Neplánovaly jsme žádné tůry - v plánu bylo lenošení, lehký úklid Základny a dopravení babičky na cyrilometodějskou pouť na Hlavaté. Vše se podařilo splnit na 100%, zejména Anči excelovala v lenošení. Celý čas trávila na Základně, střídavě ležela na gauči a v síti a četla si tlustou knihu. I my ostatní jsme první den nedělaly lautr nic - prostě jsme jen přijely (detaily z cesty, zejména poražení jednoho žlutého sloupku zadkem našeho auta, jakož i bloudění po Frýdku raději vynechám), zabydlely se a věnovaly se opékání buřtů.

počasí vyšlo
(procházka po dědině)

Pouť překvapila množstvím lidí - přestože jsme ráno vyrazily s dostatečným předstihem, nebylo pomalu kde zaparkovat a místo k sezení pro babičku jsme též hledaly obtížně. Auto jsem nechala prakticky ve škarpě a dva malé chlapce jsem poprosila, aby naši babičku pustili sednout. Babička si užívala náboženských obřadů a my autobusem odjely na Bumbálku, že si tam dáme pivo a trochu se projdeme. Nejlépe slovenské pivo kdybychom našly, ať ochutnáme nějakou zahraniční exotiku. Slovenské pivo jsme hledaly marně, nakonec jsme  skončily před chatou Bumbálka u obligátního Kozla.

Maminko, půjdeme tam?
(dítko hledí ku Lysé hoře)

Posilněné jsme se vydaly na rozhlednu. Já bych tam ani nešla, bo jsem tam už byla mockrát, ale Liáně jsou tyhle výlety vzácné, tak ona mě přesvědčila, abych šla s ní. Nelitovala jsem, výhledy byly ten den luxusní.

koukáme na Slovensko

Šly bychom ještě dál, ale ukázalo se, že zdržení u piva bylo delší, než jsme chtěly. Babička volala, kde jsme, že už je po mši a my slibovaly, že už už jdeme a vlastně budeme za chvilinku u ní. To jsme pěkně kecaly, čekala na nás dobře hodinu. Autobusem by asi byla zpátky na Základně rychleji....

polní lesní kuchyně

Vaření oběda díky hotovkám práci nedalo, prostřeno bylo opravdu rychle. Liánu jsem odpoledne odvezla zpátky do civilizace a když už jsem tam byla, koupila jsem špekáčky, abychom měly co opékat k večeři, dědinské obchody měly o svátcích samozřejmě zavřeno.

Ve středu jsem musela odvézt i babičku, bo ve čtvrtek šla do práce. Tak jsem si před odjezdem aspoň vyšla na kopec. Před dvaceti lety, když jsme na Základnu začali jezdit, byly odtamtud krásné výhledy na Lysou horu i jinam. Výhledy zarostly, ale krásně je tam pořád. Musela jsem vylézt na pařez, abych pořídila fotku deště, co se k nám pomalu blížil.

z pařezu

Ještě si musím postěžovat - na kopec vede pěkná lesní cesta. Taková....správná lesní cesta jak má být.

lesní cesta

Úsek od hlavní silnice po rozcestí v kopci byl už hodně rozbitý, tak ho spravili. Takto:

asfaltka

Vím, že původní cestu splavovaly deště i jarní tání, je mi jasné, že tohle bylo asi nejjednodušší a nejtrvanlivější řešení, určitě se po hladkém asfaltu bude dobře jezdit cyklistům a v zimě tu rolba bez potíží upraví kvalitní stopu pro běžkaře, ale vypadá to hrozně.