Červnové prázdniny - 1. díl

24. červen 2013 | 07.08 |

Školo spadni!

Není to tak zlé, škola ještě nepadá, škola se rekonstruuje. Díky tomu má celý druhý stupeň o dva týdny delší prázdniny. Vysvědčení donesla dcerka v pátek 14. července a ještě to dopoledne jsme vyrazily do hor. Na Základnu jsme dojely krátce po poledni. Vyvětrala jsem, pouklízela svinčík, co se nahromadil za dlouhý čas, co jsme tu nebyly. To mě zmohlo, takže jsem se natáhla na gauč a usnula.

Anči jsem na Základnu vzala papíry, pastelky a hromádku mandal na vybarvení, to kdyby se nudila. Než jsem se vyspala, vybarvila Anička spoustu mandal, namalovala stádo poníků a hejno víl. Děsila jsem se, co bude dělat zbytek týdne.

Odpoledne jsme šly na procházku. Anči prolézala prolézačkami a pak jsme přes nový mostek šly lesem nahoru až ke sjezdovce. Ze sjezdovky jsme seběhly dolů k hospodě a tam si daly pivo (já) a kofolu (Anči). První dovolenkové pivo mi velice chutnalo. Zpátky jsme se zase vracely přes most, tentokrát novým okruhem ke stájím a přes můstek u tábora na Základnu. Můstek  je čím dál shnilejší a rozpadlejší, bortí se a vypadá, že se každou chvíli zřítí docela.

Roztopila jsem gril a k večeři ugrilovala klobásky a topinky. Váhalovu Junáckou klobásu příště nebrat, je bez chuti!

dala bych sem i fotku dcery s pivem, ale je to blog veřejný a kdoví, z čeho bych byla nařčena

V sobotu ráno, když ještě Anči spala, uklízela jsem opět Základnu, zejména kuchyňskou část. Uvařila jsem čaj, mezitím se slečna dcera vzbudila. Posnídaly jsme, sbalily batohy a vyrazily na první pořádný výlet. Cestou na zastávku jsme se ještě stavily v sámošce pro maškrtky.

Autobus nás vyvezl na Bumbálku. Po státní hranici jsme došly na Kmínek, tam jsme se občerstvily hranolkama s tatarkou. Na Kelčovském sedle jsme opustily červenou značku a po modré pokračovaly do dědiny. Na asfaltu Anči začala bolet chodidla. Začala se neuvěřitelně loudat, každou chvíli zastavovala, odpočívala a skučela. Pomohl příslib kofoly a zmrzliny v oblíbené občerstvovně. Já si samozřejmě dala pivo. Cestou domů jsme si ráchaly nohy v Ostravici, což dcerku natolik osvěžilo, že zapomněla fňukat, převlékla se do plavek a koupala se v potoce celá.

K večeři jsem vařila rizoto a dost ho přesolila, ale Anči chutnalo.

jpg" alt="IMG_7995a" width="600" height="400" align="absMiddle">
Beskyde, Beskyde!

V neděli ráno padala rosa nějak hlasitě. Vykoukla jsem ze dveří a zjistila, že prší. Vařila jsem čaj a přemýšela, co podnikneme, jelikož déšť moje původní plány výrazně měnil. Nakonec přestalo pršet dřív, než se Anči vzbudila. Než jsme posnídaly – piškotové dortíky s nutelou, čaj, kafe – mraky se rozehnaly a ukázalo se slunco. Zašly jsme doplnit zásoby – velká sámoška měla zavřeno, v malé jsme koupily mražená kuřecí stehýnka a kus sýra.

A vyrazily jsme na další výlet. Autobus nás vyklopil na rozcestí Černé. Po cyklostezce jsme šly lesem, potom přes most a přes silnici, lesní cestou vzhůru na Skalku. Skalka je pěkné místo s takřka neznatelnými zbytky středověké hraniční pevnosti a s krásným výhledem na Beskydy. Zpátky jsme šly stejnou cestou, ne ale na zastávku, ale pěkně pěšky lesem. Udělalo se horko a dusno, asfaltová cesta vedla pořád do kopce. Z posledních sil jsme došly na Zbojník, tam se svalily na lavičky a relaxovaly. Po odpočinku následoval obligátní sestup po sjezdovce k hospodě. Anči ožila, skákala dolů jako kamzík. V hospodě jsme si daly tradičně pivo (já) a kofolu (Anči).

Na Základně jsme dojedly zbytky rizota od včerejška. Usnula jsem na gauči a nedobře se mi spalo, bylo moc horko. Kuřecí stehýnka koupená ráno se mezitím rozmrazila a odležela i přišel čas dát je na gril. Musím se pochválit, tuze se mi povedla.

Přemýšlela jsem, kam se půjdu umýt, po horkém dni jsem byla celá upocená a  ulepená. Vzpomněla jsem si, že kdysi jsme brávali užitkovou vodu v potůčku u silnice. Tož jsem si oblékla plavky, vzala ručník a vydala se tam. Po nedávných deštích tekla z lesa romanticky vyhlížející kaskáda čisťounké ledové vody. Až na drobnou nevýhodu - jediné místo, kde se dalo umýt, bylo přímo u cesty. Nechci vědět, co si mysleli řidiči, když mě míjeli, klika, že žádný nehavaroval.